Ethnic κουζίνες σε ένα κατάστημα – Επιχειρηματική Ιδέα!
17 Οκτ 2013
Σήμερα, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κλάδους όπως το έτοιμο φαγητό (αλλά και η υπόδηση, ένδυση, πληροφορική, αξεσουάρ κ.α.), έχουν μειωθεί κατά πολύ. Πέρα από τις δυσμενείς επιπτώσεις στην απασχόληση, αυτό έχει δημιουργήσει και ένα κενό στην αγορά, καθώς ο κόσμος δεν έχει σταματήσει ποτέ να αποζητά αυτές τις υπηρεσίες και προϊόντα. Η διαφορά είναι ότι οι καταναλωτές προτιμούν πλέον τα ποιοτικά προϊόντα χαμηλού κόστους, με σημαντική διαφοροποίηση. Εδώ έχουν δημιουργηθεί πλέον νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο κλάδος του έτοιμου φαγητού, όπου επιχειρηματίες έχουν ανακαλύψει μια νέα ευκαιρία:
Την τελευταία τριετία μέσα στην κρίση παρατηρούμε ότι σε εμπορικούς δρόμους ανοίγουν νέα καταστήματα εστίασης, καθώς το φαγητό αποτελεί διαχρονικά βασική ανάγκη του καταναλωτή ανεξαρτήτως κρίσης. Η οικονομική ανάπτυξη των προηγούμενων δεκαετιών έφερε ριζικές αλλαγές σε καταναλωτικά πρότυπα και συνήθειες, και ήταν η αφορμή για την αλματώδη ανάπτυξη του κλάδου της γρήγορης εστίασης. Η οικονομική κρίση που διανύουμε, έγινε αιτία τα πρότυπα αυτά να αλλάξουν ξανά, και να δημιουργηθεί χώρος για μια επιχείρηση χαμηλού κόστους. Συνδυάζοντας αυτές τις εξελίξεις, βλέπουμε ότι ο κλάδος της (ακριβής) γρήγορης εστίασης έχει πληγεί από την στροφή του κοινού σε πιο οικονομικές και υγιεινές λύσεις. Το αποτέλεσμα; Το έτοιμο φαγητό συνεχίζει να έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, αλλά με σημαντικά περιορισμένο περιθώριο κέρδους. Για να το ισοφαρίσουμε αυτό, θέλουμε πολύ περισσότερους πελάτες.
Για να έχουμε πελάτες, θα πρέπει να επενδύουμε συνεχώς στις σχέσεις μας με αυτούς. Η επιχείρηση θα πρέπει να θυμάται τις προτιμήσεις τους, να προσφέρει εκπτώσεις σε επαναληπτικές παραγγελίες, να ενημερώνει μέσω e-mail ή SMS για προσφορές και να δέχεται ακόμη και on-line παραγγελίες, ώστε κάθε πελάτης να αισθάνεται ότι τον φροντίζουν, και να μένει απόλυτα ικανοποιημένος. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα κερδίζουμε συνεχώς νέα αλλά και θα συντηρούμε την υφιστάμενη πελατεία.
Από την άλλη, όλο και περισσότεροι καταναλωτές αρέσκονται να δοκιμάζουν διαφορετικές γεύσεις επιλέγοντας ethnic κουζίνες. Είναι πολλοί εκείνοι που προτιμούν την ιταλική κουζίνα, άλλοι την ισπανική, άλλοι την κινέζικη, την ιαπωνική (που είναι και ιδιαίτερα υγιεινή) και άλλοι πιο τολμηροί ζητάνε ταϊλανδέζικη ή ινδική κουζίνα. Το μόνο ‘εμπόδιο’ είναι ότι κάποιες θεωρούνται Gourmet, με αντίστοιχα υψηλότερες τιμές, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το κόστος παραγωγής είναι υψηλό. Εδώ υπάρχει επιχειρηματική ευκαιρία για νόστιμο, υγιεινό και οικονομικό φαγητό, με τιμή ανταγωνιστική του γρήγορου, έτοιμου φαγητού (όπως ο γύρος ή η πίτσα).
Οι ethnic κουζίνες στο πιάτο μας
Η επιχείρηση θα προσφέρει ένα μενού περιορισμένο μεν, ποιοτικό δε, με προσεκτικά επιλεγμένες Α’ ύλες. Οι Α’ ύλες θα είναι κοινές μεταξύ των διάφορων κουζινών (πχ ρύζι, όσπρια, λαχανικά κλπ) για χαμηλό κόστος. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να προσφέρει ένα σύνηθες, χαμηλού κόστους κυρίως πιάτο όπως πχ το ρύζι, είτε στον ατμό, είτε με γλυκόξινη σάλτσα και λαχανικά, είτε με σόγια αντί κρέατος για μηδενική χοληστερίνη (και χαμηλότερο κόστος), είτε με κρόκο Κοζάνης, ή, ακόμη και τηγανητό, με αυγό. Χρησιμοποιώντας τις ίδιες Α’ ύλες (πχ ρύζι και λαχανικά) μειώνεις τόσο το κόστος παραγωγής, όσο και το χρόνο προετοιμασίας. Η επιχείρηση θα τα διαθέτει μέσω take away ή/και delivery, ή σε μικρά τραπέζια/stand για κατανάλωση επί τόπου.
Η επιχείρηση θα απευθύνεται σε όλους, από φοιτητές έως και οικογένειες. Η διαφήμιση της επιχείρησης θα είναι χαμηλού κόστους. Θα βασίζεται κυρίως στις χαμηλές τιμές της για να μπορέσει να κατακτήσει μεγάλο μερίδιο του καταναλωτικού κοινού, αλλά θα δημοσιεύει παράλληλα και σχετικά άρθρα (συνταγές, νέα πιάτα, θεματικές βραδιές κ.α.) μέσω social media (facebook, twitter) και του site, ενώ θα διανέμει και τα συνήθη διαφημιστικά έντυπα με προσφορές.
Η επιχείρηση για να λειτουργήσει με τον τρόπο αυτό θα χρειαστεί:
- ErgoQube για εσωτερική οργάνωση: Θα κρατά ιστορικό των προτιμήσεων πελατών, θα στέλνει newsletter, προσφορές(μέσω e-mail & sms), θα υπολογίζει εκπτώσεις, κουπόνια και δώρα. Ο επιχειρηματίας θα τα έχει όλα προσβάσιμα μέσω του κινητού, tablet, laptop ή υπολογιστή, και θα μπορεί να τα ελέγχει από οπουδήποτε, εξοικονομώντας χρόνο και μειώνοντας λειτουργικά κόστη.
- Αδειοδότηση ίδρυσης καταστήματος (κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος)
- Διαμόρφωση χώρου με υγειονομικές προδιαγραφές
- Επαγγελματικό εξοπλισμό κουζίνας (φυσ. αερίου) και stand 6 ατόμων
- Τρία άτομα προσωπικό (μάγειρας, διανομέας, ταμείο)
- Ιστοσελίδα για ενημέρωση πελατών
- Έντυπα, για διαφήμιση
- Πιστοποίηση κατά ISO 22000 (για ασφάλεια τροφίμων) και κατά ISO 9001 (για ποιότητα στην εξυπηρέτηση πελατών)
Ενδεικτικά Χρηματοοικονομικά μεγέθη | 1ο ΕΤΟΣ | 2ο ΕΤΟΣ | 3ο ΕΤΟΣ |
Δαπάνες έναρξης(Κατάστημα, site, διαφημιστικά έντυπα,Πιστοποίηση ISO, ErgoQube,άδεια λειτουργείας)(Μπορεί να υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ ή/και ΕΤΕΑΝ) |
40.000 |
||
Επιδότηση ΕΣΠΑ (50%) |
-20.000 |
||
Σύνολο δαπανών Έναρξης (Ίδια κεφάλαια) (Μπορεί να χρηματοδοτηθούν μέσω ΤΕΠΙΧ) |
20.000 |
||
Πωλήσεις |
150.000 |
200.000 |
250.000 |
Κόστος Πωληθέντων |
75.000 |
100.000 |
125.000 |
Δαπάνες λειτουργίας(ενοίκια, ΔΕΚΟ, συνδρομές,μισθοί προσωπικού) |
40.000 |
45.000 |
50.000 |
Κέρδη |
35.000 |
55000 |
75.000 |
Με τη σημερινή οικονομική κρίση, κάθε επιχείρηση θα χρειασθεί χρηματοδότηση για να αναπτυχθεί. Η ErgoQ διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην υποστήριξη νέων επιχειρήσεων για χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ, ΟΑΕΔ ή ΤΕΠΙΧ) και πετυχαίνουμε έως και 100% χρηματοδότηση της νέας σας επιχείρησης. Παράλληλα προσφέρουμε και διακεκριμένες, καινοτόμες επιχειρηματικές λύσεις, όπως ο ErgoQube. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και για να σας στηρίξουμε στο σχεδιασμό, χρηματοδότηση και καθημερινή λειτουργία της δικής σας επιχείρησης.