Επιχειρηματική ιδέα: εξαγωγές τροφίμων!

Επιχειρηματική ιδέα: εξαγωγές τροφίμων!
02 Οκτ 2013

εξαγωγέςΠαρ’ όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, η Ελλάδα θεωρείται παγκόσμια δύναμη στην ελιά,το ελαιόλαδο,τα οπωροκηπευτικά, το βαμβάκι και το τυρί και παραμένει ο κύριος προμηθευτής αγροτικών προϊόντων σε πολλές χώρες κατακτώντας μεγάλο μερίδιο αγοράς. Επιχειρηματικά, οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων αποτελούν μια ‘σίγουρη’ επένδυση για έναν νέο επιχειρηματία που θέλει να ξεκινήσει μια δική του επιχείρηση.  Ενδεικτικά, αν οι τιμές των φρούτων και λαχανικών είναι υψηλά πχ στη Γερμανία, σε σχέση με την Ελλάδα, όποιος ασχοληθεί με την εξαγωγή και πώληση στο εξωτερικό θα αποκομίσει ένα σεβαστό κέρδος.

Οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Η τρέχουσα οικονομική κρίση έχει μεν εξανεμίσει την αγοραστική ισχύ από το μεγαλύτερο τμήμα της Ελληνικής κοινωνίας, αλλά ελάχιστα έχει επηρεάσει την ποιότητα και ποσότητα των παραγόμενων προϊόντων. Δεν είναι λίγες πια οι ελληνικές επιχειρήσεις που αποφασίζουν να εξάγουν στο εξωτερικό, με κύριο στόχο χώρες των Βαλκανίων, της Δ. Ευρώπης,της Αν. Ασίας,της Αμερικής και της Αυστραλίας. Βέβαια αφού οι περισσότερες χώρες της Ευρωζώνης, που αποτελούν βασικούς μας εμπορικούς εταίρους, παραμένουν σε ύφεση, μπορούμε να στραφούμε σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως Βραζιλία, Κίνα, Ινδία, Ρωσία, Τουρκία και Νότια Κορέα, ή/και να συνεχίσουμε την καλή πορεία στις ανεπτυγμένες αγορές των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας. Παράλληλα, η Τρόϊκα έχει επιβάλλει μέσω του Μνημονίου να αρθεί σημαντικό μέρος των γραφειοκρατικών εμποδίων προς τους εγχώριους εξαγωγείς, ενώ στο κοντινό μέλλον η κατάσταση στις εξαγωγές αναμένεται να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο.

Ωστόσο, ακόμη και σήμερα, τα πολύτιμα προϊόντα της Ελληνικής γης δύσκολα βρίσκουν το δρόμο τους για το εξωτερικό. Πολλές φορές αυτό οφείλεται στο χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των παραγωγών, την έλλειψη γνώσεων ή ακόμη και στην απλή έλλειψη χρόνου. Εδώ θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί ένα άτομο με ευχέρεια στις ξένες γλώσσες, που  με μια απλή επίσκεψη σε παγκόσμιες εκθέσεις, όπως πχ η Anuga, θα αναγνώριζε ευκαιρίες για εξαγωγές και θα γνώριζε σειρά πιθανών αγοραστών από όλο τον κόσμο. Επίσης, υπάρχει σημαντική οικονομική υποστήριξη τόσο από την Ελλάδα όσο και από την ΕΕ.

Η επιχείρηση για να λειτουργήσει, θα χρειαστεί :

  • Γραφείο
  • Δικτυακή παρουσία (site), στα ελληνικά και αγγλικά
  • Ενημερωτικά έντυπα και κάρτες
  • ErgoQube για εσωτερική οργάνωση: Επαφές, ραντεβού, πωλήσεις, προσφορές, τηλέφωνα, e-mail, υπενθυμίσεις, αρχεία, ενημερωτικά, όλα προσβάσιμα μέσω του κινητού, tablet, laptop ή υπολογιστή, είτε είσαι εντός γραφείου είτε σε έκθεση στο εξωτερικό
  • Υπολογιστές για εργασία
  • Γραμματεία (από το δεύτερο έτος)
  • Πιστοποίηση κατά ISO 22000 (απαραίτητο για τρόφιμα) και κατά ISO 9001 (επιθυμητό)
  • Κεφάλαιο κίνησης, με χρηματοδότηση ΤΕΠΙΧ
  • Συνεργασία με μεταφορικές εταιρείες

Η επιχείρηση θα πρέπει να αξιολογήσει καλά τους συνεργάτες της που θα αναλάβουν την εξαγωγή των προϊόντων της, και εδώ είναι πολύτιμος σύμμαχος το ISO 9001. Ειδικά με τον ErgoQube και την ηλεκτρονική διαχείριση εργασιών του, η εταιρεία θα μπορεί να αναζητεί και να αξιολογεί συνεργάτες από οπουδήποτε.

Ενδεικτικά Χρηματοοικονομικά μεγέθη 1ο ΕΤΟΣ 2ο ΕΤΟΣ 3ο ΕΤΟΣ
Δαπάνες έναρξης
Γραφείο (έπιπλα), Ταξίδια σε εκθέσεις, Ενημερωτικά έντυπα, site, Πιστοποίηση ISO, ErgoQube
(Μπορεί να υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ ή/και ΕΤΕΑΝ)

20000

Πωλήσεις
Σε εμπόρους εξωτερικού, με γνωριμία μέσω εκθέσεων και επαγγελματικών ταξιδιών

350.000

400.000

450.000

Κόστος Πωληθέντων
Δαπάνες αγοράς τροφίμων από Έλληνες παραγωγούς και έξοδα αποστολής στο εξωτερικό
(Μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω ΤΕΠΙΧ – κεφάλαιο κίνησης)

300.000

320.000

340.000

Δαπάνες λειτουργίας(Ενοίκια, ΔΕΚΟ, Συνδρομές, Ταξίδια, Μισθοί προσωπικού)

15.000

35.000

45.000

Κέρδη

15.000

45.000

65.000

Η διαφήμιση της εταιρείας μπορεί να επιτευχθεί τόσο μέσω διαφημιστικών καταχωρήσεων σε περιοδικά όσο και με social media,  e-mail απευθείας σε πελάτες/με συμμετοχή σε εκθέσεις. Θα συμβάλλει τόσο στη γνωριμία με την αγορά όσο και με τους ανταγωνιστές. Από την άλλη, οι προσωπικές επαφές με μελλοντικούς πελάτες αποτελούν πιθανόν τον καλύτερο τρόπο διαφήμισης.  Τέλος, κάθε εξαγωγική επιχείρηση οφείλει να έχει ιστοσελίδα για λόγους διαφημιστικούς και για να συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των πελατών εξωτερικού.

Με τη σημερινή οικονομική κρίση, κάθε επιχείρηση θα χρειασθεί χρηματοδότηση για να αναπτυχθεί. Η ErgoQ διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην υποστήριξη νέων επιχειρήσεων για χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ, ΟΑΕΔ ή ΤΕΠΙΧ) και πετυχαίνουμε έως και 100% χρηματοδότηση της νέας σας επιχείρησης. Παράλληλα προσφέρουμε και διακεκριμένες, καινοτόμες επιχειρηματικές λύσεις, όπως ο ErgoQube. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και για να σας στηρίξουμε στο σχεδιασμό, χρηματοδότηση και καθημερινή λειτουργία της δικής σας επιχείρησης.

Θέλετε να ενημερώνεστε για παρόμοια θέματα; Κάντε Like τη

ErgoQ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.