Πως η Ευκλίμα εξοικονόμησε το μισό κεφάλαιο έναρξης
22 Ιαν 2014
Η Ευκλίμα είναι ένα νέο startup με έδρα τη Θεσσαλονίκη, το οποίο παρέχει υπηρεσίες τεχνικής συντήρησης κλιματιστικών και καυστήρων. Η εταιρεία είναι ένα καινοτόμο e-business, στο οποίο πωλήσεις, πελάτες, ραντεβού και συντηρήσεις διαχειρίζονται μέσω ενός πληροφοριακού συστήματος, ενημερωτικά e-mail αποστέλλονται αυτόματα και μαζικά, και όλα τα στοιχεία είναι διαθέσιμα στα στελέχη της Ευκλίμα τόσο εντός, όσο και εκτός της εταιρείας. Ωστόσο, η εταιρεία δεν είναι η μοναδική στην Ελλάδα που λειτουργεί τόσο αυτοματοποιημένα. Είναι όμως η μοναδική που λειτουργεί αυτοματοποιημένα με κόστος για το κεφάλαιο έναρξης της υποδιπλάσιο από οποιονδήποτε άλλο ανταγωνιστή της, και αυτό γιατί η Ευκλίμα είναι η πρώτη εταιρεία στο χώρο της που χρησιμοποιεί αποκλειστικά λύσεις ανοιχτού λογισμικού από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της.
Η εταιρεία είχε ανάγκη για οργάνωση, καταγραφή και παρακολούθηση των ενεργειών της (πελατολόγιο – τηλέφωνα – ραντεβού – εργασίες στον χώρο του πελάτη). Έκανε εκτενή έρευνα για διαθέσιμες λύσεις οργάνωσης ή πληροφορικής, χωρίς όμως να βρει κάτι που να είναι μια πλήρης αλλά ταυτόχρονα και οικονομική λύση για μια νεοϊδρυθείσα επιχείρηση.
Στην πρώτη μας συνάντηση, καταγράψαμε συνολικά τις ανάγκες της εταιρείας, ώστε να προτείνουμε λύσεις που θα περιλάβουν όλη την καθημερινή εργασία αλλά και θα μειώσουν το αρχικό κόστος από το κεφάλαιο έναρξης τις επιχείρησης. Οι προτάσεις μας, πέραν των συμβουλευτικών υπηρεσιών, περιελάμβαναν:
- 5 x Υπολογιστές ως σταθμοί εργασίας All-in-One με συνολικό κόστος που δεν ξεπερνάει τα 2000 ευρώ
- 1 Server για την εγκατάσταση του ErgoQube με συνολικό κόστος που δεν ξεπερνάει τα 700 ευρώ
Οι σταθμοί εργασίας ήρθαν με προεγκατεστημένο Λειτουργικό Σύστημα Ubuntu 12.04 ενώ ο Server με το Λειτουργικό Σύστημα ErgoQube (βασίζεται στο Ubuntu Server). Με αυτό τον συνδυασμό το κόστος απόκτησης των λειτουργικών συστημάτων είναι μηδενικό, και ταυτόχρονα απαλλαγμένο από την όποια αδειοδότηση ανά χρήστη. Επιπρόσθετα, οι σταθμοί εργασίας διαθέτουν ήδη προεγκατεστημένο λογισμικό ανοιχτού κώδικα που εξυπηρετεί κάθε ανάγκη εργασιών γραφείου (λογισμικό επεξεργασίας εγγράφων). Τέλος για τις ανάγκες παροχής υπηρεσιών προς τους πελάτες τους, ο ErgoQube ήρθε προεγκατεστημένος με ανοιχτό λογισμικό Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων (Customer Relationship Management – CRM) που βασίζεται στο vTiger ενώ για την πρόσβαση στα αρχεία τους υπάρχει προεγκατεστημένο ανοιχτό λογισμικό που βασίζεται στο ownCloud. Με το σύνολο αυτό των λογισμικών, η επιχείρηση λειτουργεί πλήρως ηλεκτρονικά, από την πρώτη ημέρα, με το ελάχιστο δυνατό κεφάλαιο έναρξης.
Ενδεικτικά, συγκρίνοντας τη λύση ανοικτού κώδικα που προτείναμε, με το κόστος του αντίστοιχου λογισμικού κλειστού κώδικα, μπορούμε να δούμε την συνολική εξοικονόμηση που επιτύχαμε για την επιχείρηση με το λογισμικό ανοικτού κώδικα, αφού το κόστος της παραμετροποίησης είναι το ίδιο σε κάθε περίπτωση:
Προϊόν |
Κόστος |
Προϊόν |
Κόστος * |
|
ΛΣ σταθμών εργασίας |
Ubuntu 12.04 |
0 |
Windows 8 |
750 (150 x 5) |
Λογισμικό Γραφείου |
LibreOffice |
0 |
Microsoft Office |
1350 (270 x 5) |
ΛΣ Server |
ErgoQube |
0 |
Windows Server |
900 |
Απ. πρόσβαση εγγράφων |
ownCloud |
0 |
-||- ** |
0 |
Διαχείριση e-mail |
postfix + Roundcube |
0 |
Exchange Server |
600 |
CRM |
vTiger |
0 |
Εμπορικές Λύσεις |
3000 *** |
Mobile Πρόσβαση |
Web Εφαρμογές |
0 |
εν μέρη πρόσβαση **** |
0 |
Συνολικά (ευρώ) |
0,00 |
6.600,00 |
Το αποτέλεσμα; Η Ευκλίμα εμπιστεύθηκε την ErgoQ και γλύτωσε 6.600 ευρώ από το κεφάλαιο έναρξης της εταιρείας.
Η εταιρεία μας διαθέτει μεγάλη εμπειρία στον σχεδιασμό επιχειρηματικών λειτουργιών και στην αυτοματοποίηση τους μέσω λογισμικού, καθώς και στη σύνταξη και διαχείριση επιχειρηματικών σχεδίων, ενώ προσφέρει και διακεκριμένες, καινοτόμες επιχειρηματικές λύσεις, επιλέξιμες ως καινοτομία από το ΕΣΠΑ και τον ΟΑΕΔ. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και για να σας στηρίξουμε στο σχεδιασμό, ίδρυση, απρόσκοπτη και οικονομική λειτουργία της νέας σας επιχείρησης.